I september berättade ATL om Stefan Sjödin som fått problem med en huvudströmbrytare i sin grävmaskin. Det norska företag som kunde hjälpa honom hade skickat en ny i början av juli. Det hade försvunnit och Postnord kunde inte spåra försändelsen.
Postnord hittade hans paket efter ett halvår
Det tog över ett halvår för Postnord att leverera reservdelarna. Men då hade Stefan Sjödin sedan länge gett upp hoppet och beställt nya - med en annan distributör.
Men nu, över ett halvår senare, har det kommit fram. I slutet av förra veckan fick Stefan Sjödin en påminnelse om att han hade ett paket att hämta ut. Först förstod han inte vad det var, men sedan klarnade det.
– Då tog jag bilen och hämtade det, säger Stefan Sjödin som inte riktigt litade på att det inte skulle försvinna igen om han begärde utkörning av paketet.
Nyfiken
Grävmaskinen har dock varit i gång sedan länge tack vare att Stefan Sjödin beställde en ny huvudströmbrytare men med leverans av ett annat distributionsbolag.
– Då var den här på tre dagar.
Ska du skicka tillbaka den som kom nu till Norge?
– Nej, den får nog ligga på lagret.
Någon ersättning för stilleståndet tror inte Stefan Sjödin att han kommer att få.
– Men jag skulle gärna vilja veta var paketet fanns, från att det skickades från Norge den 7 juli till att Postnord hittade det i Örebro den 13 januari.
Tror du att du får veta var det varit?
– Nej, knappast.