Gå till innehåll
  • svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag
    Lantbruk 29 juni 2017

    Ny mediesatsning på innovativ lantbruksteknik

    LRF Media lanserar varumärket Agfo, en nyhetstjänst som kopplar ihop teknikskiftet inom lantbruket med nya sätt att möta konsumenterna.

     Lovisa Madås, LRF Media, leder satsningen på den nya tjänsten Agfo.
    Lovisa Madås, LRF Media, leder satsningen på den nya tjänsten Agfo. FOTO: Peter Söderquist

    Med Agfo kan konsumenten följa nyheter och analyser om agtech, teknikskiftet inom lantbruket, och foodtech, nya sätt att möta konsumenterna. Det blir nyheter om entreprenörer, investeringar, startupföretag och tidigare användare av ny teknik både i Sverige och omvärlden. Intresserade kan också gå med i Agfo-panelen och bidra till att utveckla innehållet.

    – Agfo tror på ett livskraftigt, innovativt och hållbart lantbruk i Sverige, och vi ser hur hela branschen utvecklas med hjälp av ny teknik och kreativa idéer. Kombinationen lantbruk och teknikinnovationer har alltid varit spännande och ett ämne som vi på LRF Media har stor erfarenhet av att bevaka, säger Lovisa Madås, ansvarig för satsningen.

    Utvecklar plattform nära användarna

    Besökarna kommer att få ta del av Agfo i samband med att plattformen utvecklas.

    – Vi tror på att utveckla produkter och tjänster i nära dialog med våra användare. därför berättar vi om Agfo innan tjänsten är på plats. Det ger oss möjlighet att testa, lära och utveckla därifrån. På webbplatsen agfo.se bjuder vi redan nu på agtech-kartan. Vi har skapat en översikt över 61 innovativa svenska företag som vi tror har potential att förändra lantbruket, säger Lovisa Madås.

    Agtech-kartan finns att ladda ned som PDF på Agfos webbplats.

    Relaterade artiklar

    Läs mer om

    Till toppen