Gå till innehåll
  • svg_commentsatlicons_arrow-11atlicons_arrowsvg_facebooksvg_linkedinsvg_mailatlicons_menuatlicons_molnigtsvg_playsvg_searchatliconssvg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login atlicons_like
    ❯ Lantbruk 11 januari

    Mer kohandel när Cowfunding utökar

    Företaget Cowfunding i Malmö utökar sin verksamhet åt både väster och norr. Sedan december är de etablerade i Stockholm och man förbereder vidare expansion.

    FOTO: Marie Henningsson

    Affärsidén går ut på att kunderna kan välja ut exakt vilket djur de vill köpa kött ifrån. Möjligheten för konsumenter att köpa andelar i specifika köttdjur finns sedan en tid tillbaka bland annat i Holland. Det svenska företaget Cowfunding, som ATL tidigare skrivit om här, startades i Malmö av Gertjan Dieleman och Hans Ramel för ungefär ett år sedan och nu utökas verksamheten successivt. I december rullade man i gång i Stockholm och under våren räknar man med att utvidga till hela Mälardalen och sedan även till Göteborg.

    Konsumenten kan här få utförlig information om djurens ursprung, uppfödning och miljö.

    “Vi erbjuder mer information om produkterna än vad uppfödarna själva brukar tillhandahålla” säger Gertjan Dieleman till 8till5.se

    Läs mera om

    Så här läser du vidare

    Är du redan prenumerant? Logga in här för att läsa vidare


    Bli prenumerant på ATL Premium så ger vi dig ännu mera

    • Utvald kvalitetsläsning
    • Viktiga analyser och extramaterial
    • Nyhetsbrev med chefredaktörens bästa tips
    • ATLs e-tidning kvällen före tidningsdag
    Prova-på-pris
    49:-/mån
    • 3 mån för bara 147 kr (ord pris 297 kr)
    • Ingen bindningstid
    • Spara 150 kr
    Till toppen