facebooktwittermail

Facebook stängde av "Hjärta mjölk"

Mjölkbönder och LRF bakom kampanjen har stängts av eftersom Facebook anser att de spridit vilseledande material.

"Hjärta mjölk" har stängts av från Facebook.
"Hjärta mjölk" har stängts av från Facebook. FOTO: LRF MJÖLK

Under hösten startade svenska mjölkbönder och mejerier via LRF Mjölk kampanjen Hjärta mjölk i sociala medier där man presenterat fakta om hälsofördelarna med att dricka mjölk.

I december blev annonskontot avstängt från Facebook.

- Jag blev väldigt förvånad när vi helt plötsligt stängdes av från att posta. Vanligtvis får man ett meddelande med en varning från Facebook, säger Anna Blomberg, mediestrateg på "Hjärta mjölk" till Resumé.

Anna Blomberg försökte i en rad mejl kontakta Facebook för att reda ut exakt vad i kampanjen som de menade var vilseledande. Facebook har vägrat ge några konkreta exempel annat än att inläggen anses vara vilseledande samt fått omfattande negativ feedback från användarna på Facebook. uppger Resumé.