facebooktwittermail

Protest ledde till anställning

Han skapade nästintill folkstorm på nätsajten Facebook när Coop beslutade att minska inköpen från Skånemejerier - nu är han anställd för att driva Skånemejeriers Facebooksida, uppger Dagens Industri.

Han heter Mats Genberg och är egenföretagare inom kommunikation och bor på en gård på Österlen med 18 hästar. För två år sedan startade han ett upprop på Facebook i protest mot att Coop valde att minska inköpen från Skånemejerier.

Gruppen hette "Coop suger fett" Sälj skånsk mjölk i Skåne" och många valde att stödja gruppen i nätverket. Efter sex, sju veckor hade uppropet 15 000 medlemmar. Coop drog tillbaka beslutet och Skånemejerier togs tillbaka till butikerna.

Mats Genbergs kommunikationsföretag har kunder som Mercedes och Nibe - och nu har han rekryterats för att sköta Skånemejeriers Facebooksida, skriver DI vidare. En timme om dagen ägnar han åt det. ATL.nu