facebooktwittermail d

Mer mat på nätet

Försäljningen på nätet ökade har ökat med 31 procent.

Hittills i år har den totala livsmedelsförsäljningen på nätet ökat med 34 procent.
Hittills i år har den totala livsmedelsförsäljningen på nätet ökat med 34 procent. FOTO: MOSTPHOTOS

Livsmedelsförsäljningen på nätet ökade med 31 procent under tredje kvartalet 2016 jämfört med föregående år. Störst sug är det efter att själv få plocka ihop sin matkasse. Där sker en ökning med 45 procent. Färdiga middagslösningar ökade samtidigt med tolv procent.

"Detta är alltid en intressant siffra eftersom det tredje kvartalet fångar både perioden med industrisemester och återgången till vardag. Många svenskar reser bort under semestern och det är ett gott betyg för handlarna att kunderna hittar tillbaka efter uppehållet och återupptar sina beställningar", säger Jonas Ogvall, vd på Svensk Digital Handel, i ett pressmeddelande.

Hittills i år har den totala livsmedelsförsäljningen på nätet ökat med 34 procent.