När ATL besöker Arlas Facebooksida på torsdagsförmiddagen får man intrycket att det nästan bara är veganer som kommenterat Arlas olika inlägg. Exempelvis har Arlas inlägg på Kladdkakans dag kommenterats med diverse recept på mjölkfria kladdkakor.
Och nu senast har en reklamfilm för Arlas filmjölk på temat Tid för frukost fått hundratals kommentarer, varav de flesta är negativa.Är det vanligt att veganer kommenterar era inlägg på Facebook?- Även tidigare har vi fått sådana kommentarer ibland, men sedan Oatly-stämningen har det skett en ökad aktivitet på Facebook, konstaterar Claes Henriksson, presschef på Arla Foods i Sverige.Arla har strax under 40 000 personer som gillar Facebook-sidan. Hur många det är som nu skriver negativa kommentarer vet inte Claes Henriksson.- Men det är ju en del namn som återkommer, säger han.Många veganer på Arlas Facebooksida
Sedan LRF Mjölk stämde företaget Oatly har allt fler röster som är negativa mot Arla och mejerinäringen i helhet gjort sig hörda på Arlas Facebook-sida.