Gå till innehåll
  • svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag
    Lantbruk 7 juni 2018

    Starbucks och Arla fortsätter samarbete i 21 år till

    Företagen har samarbetat i totalt sju år och nu har de förlängt avtalet med 21 år. Det ger Arla licens att tillverka, distribuera och marknadsföra Starbucks mjölkbaserade kaffedrycker.

     Starbucks mjölkbaserade kaffedrycker som lanserats av Arla finns i 38 olika länder.
    Starbucks mjölkbaserade kaffedrycker som lanserats av Arla finns i 38 olika länder. FOTO: Börje Nilsson/Björn Wedin

    Länge har amerikanska kaffekedjan Starbucks samarbetat med Arla och ännu längre ska det bli. Nu tecknar företagen ett 21 år långt strategiskt avtal som innebär att Arla ska få fortsätta att ha hand om Starbucks mjölkbaserade kaffedrycker.

    ”Vi är stolta över att ta ytterligare ett steg i vårt samarbete med Starbucks, vilket tar Starbucks fantastiskt goda drickfärdiga kaffedrycker till konsumenter i Europa och Mellanöstern samtidigt som värdet på våra ägares mjölk ökar. I partnerskapet kombineras Arlas gedigna erfarenhet av tillverkning av mejeridrycker och vårt omfattande distributionsnät med Starbucks unika kaffeexpertis. säger Hanne Søndergaard, Executive Vice President och CMO på Arla Foods i ett pressmeddelande.

    Hittills har Arla lanserat Starbucks drycker i 38 länder inom Europa och Mellanöstern. Produkterna tillverkas på Arla Foods anläggningar i Esbjerg i Danmark och görs av mjölk från Arla Foods ägare.

    LÄS OCKSÅ: Så undgår Arla ryska mjölkstoppetLÄS OCKSÅ: Arlamjölk hos Starbucks

    Relaterade artiklar

    Läs mer om

    Till toppen