Gå till innehåll
  • svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag
    Lantbruk 2 mars 2017

    Så spar företagaren tid och pengar med ny tjänst

    Loos.

    Företagaren Lotta Persson sparar både tid och pengar tack vare betaltjänstombudet.

     Lotta Persson driver Lotta-Boden, en gårdsbutik och handelsträdgård med fokus på bärförädling. För henne har möjligheten till ett betaltjänstombud inne i byn inneburit att hon slipper köra sex mil enkel väg med dagskassan.
    Lotta Persson driver Lotta-Boden, en gårdsbutik och handelsträdgård med fokus på bärförädling. För henne har möjligheten till ett betaltjänstombud inne i byn inneburit att hon slipper köra sex mil enkel väg med dagskassan. FOTO: Mikael Gianuzzi

    För Lotta Persson i Loos i Gävleborg innebär betaltjänstombudet på Ica Nickeln inne byn en stor skillnad.

    – Livet blir lite enklare. Som det är i dag bankar jag dagskassan i Ljusdal. Det är en resa på sex mil enkel väg, säger hon.

    Lotta Persson driver Lotta-Boden, en gårdsbutik och handelsträdgård med fokus på bärförädling. Hon köper in bär varje höst dels från granngårdarna men också från bärplockare i skogen.

    Företaget säljer bland annat sylt och marmelad men också glögg och granskottsprodukter.

    ”Hantera en del kontanter”

    Kunderna är dels fysiska besökare, främst under sommartid, men hon har också återförsäljare runt om i landet. Omsättningen ligger på 2 miljoner kronor.

    – Vi blir tvungna att hantera en del kontanter. Speciellt under sommartid när största delen av handeln sker över disk i butiken, säger Lotta Persson.

    LÄS MER: Vinst för företagare med betaltjänst i byn

    Relaterade artiklar

    Till toppen