Gå till innehåll
  • svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag
    Lantbruk 2 mars

    Oatly tar permanent plats hos Starbucks

    Den svenska havredrycksproducenten Oatly lanseras nu i Starbucks amerikanska kafénätverk, framgår av ett pressmeddelande från det Seattle-baserade globala kaffeföretaget.

    FOTO: Starbucks

    Oatlys havredryck kommer inkorporeras i Starbucks vårmeny via produkten Iced Brown Sugar Oatmilk Shaken Espresso som en permanent ingrediens. Havremjöl har även tidigare varit del av Starbucks utbud och Oatly finns redan med i menyn i Starbucks kinesiska kaféer.

    Bolagen genomförde under fjolåret en testlansering i den amerikanska Mellanvästern.

    Uppmärksamheten kring Oatly har ökat sedan bolaget köpte reklamtid i Super Bowl, finalen i den amerikanska fotbollsligan NFL, vars halvtidsavbrott utgör en av reklamvärldens mest emotsedda ögonblick. Oatly har också ansökt hos amerikanska finansinspektionen SEC om att börsnotera i New York, något som blev en nyhet i förra veckan.

    ATL TV: Växtverk i havrefabriken (från november 2019)

    LÄS MER:Oatly tar kliv mot USA-noteringNär det moraliska kapitalet möter… kapitaletSverige snart en liten marknad för Oatly

    Relaterade artiklar

    Kommentarer

    Genom att kommentera på Atl så godkänner du våra regler.

    Läs mer om

    Till toppen