Gå till innehåll
  • svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag
    Lantbruk 24 mars 2010

    Kraftig uppgång för Gooh

    Färdigmat under varumärket Gooh expanderar kraftigt och har på kort tid lyckats bli marknadsledare i Sverige.

    Enligt ett pressmeddelande från från Goohs huvudägare Lantmännen, har Gooh gått om samtliga konkurrenter inom kyld färdigmat på marknaden.

    Antalet sålda rätter ökade i januari 2010 med 38 procent jämfört med föregående år och februari slutade på nytt "all time high" med en försäljningsökning på 59 procent jämfört med föregående år.
    – Efterfrågan på kvalitativ och god färdiglagad mat ökar stadigt. Det finns ett intresse för äkthet, svenska råvaror och kvalitet. Man vill lita på vad man stoppar i sig, vilket stämmer väl överens med vad Gooh och Lantmännen står för, säger Jonas Regnér, vd Gooh.

    Gooh lanserades hösten 2005. Innan 2010 är slut beräknas Gooh säljas i mer än 400 butiker. Centrala avtal med Ica och Coop möjliggör expansionen.

    Nyligen invigdes ett nytt kök i Järna söder om Stockholm.
    Lantmännen har investerat 95 miljoner kronor i det nya tillagningsköket för att möta den växande framtida efterfrågan.

    ATL.nu

    Till toppen