Gå till innehåll
  • svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag
    Lantbruk 13 mars

    ATL står stark med en stabil upplaga

    ATL står fortsatt starkt med en stabil upplaga på 31 400 ex, det visar den senaste TS-mätningen.

     Lilian Almroth, chefredaktör för ATL, berättar att man har satsat på att utveckla innehållet både i print och digitalt.
    Lilian Almroth, chefredaktör för ATL, berättar att man har satsat på att utveckla innehållet både i print och digitalt.

    Enligt den senaste TS-mätningen går det mycket bra för samtliga av LRF Medias nischade varumärken för läsare som är verksamma inom de gröna näringarna.

    ATL:s resultat, en upplaga på 31 400 ex, är helt oförändrat, något som Lilian Almroth, chefredaktör för ATL, ser som ett mycket gott tecken.

    – Det är otroligt roligt och jag hoppas att det är ett resultat av att vi har jobbat med att utveckla vårt innehåll i tidningen, och att vi har lanserat en ny form som ska göra det lättare för läsarna att hitta innehåll som de är intresserade av, säger Lilian Almroth.

    ”ATL vågar ställa de svåra frågorna”

    ATL:s styrka ligger i tidningens långa erfarenhet av ämnena och att man inte är rädd för att ställa de svåra frågorna, tror Lilian Almroth.

    – ATL har en starkt tradition av att täcka de här frågorna. Vi gör det med hjärta, samtidigt som vi har valt att också ställa de svåra frågorna. Vi vill belysa de områden där de går bra, men också lyfta fram de svårigheter som finns för i det kan man hitta lösningar.

    För drygt ett år sedan lanserade även ATL betalväggen ATL Premium med innehåll särskilt utvalt för ATL:s prenumeranter. På så sätt går man nu vidare med att satsa digitalt.

    Mer dialog med läsare

    – Vi fortsätter att utveckla vårt innehåll, både i print och digitalt. Vi kommer också utöka dialogen med läsare, bland annat genom vår läsarpanel. Vi uppskattar också när läsare hör av sig med synpunkter, avslutar Lilian Almroth.

    LÄS OCKSÅ: Kompakt motstånd mot vägslitageskattenLÄS OCKSÅ: Så effektiviserar Södra inköpenLÄS OCKSÅ: Slaktköerna har makten över marknaden

    LRF Media: TS upplagor 2017

    Land: 135 800 ex (-0,4 procent)

    Land Lantbruk med Land Skogsbruk: 88 800 ex (-2 procent)

    ATL: 31 400 ex (oförändrad)

    Det här är TS

    TS mäter upplagor och reviderar svenska medier och ger mediemarknaden opartiskt granskad och sammanställd information om viktiga nyckeltal för print och digitala medier.

    Läs mer om

    Till toppen