Gå till innehåll
  • svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag
    Lantbruk 12 oktober

    ATL ökar med 8,2 procent i senaste Orvesto

    Allt fler väljer att läsa ATL. Sammanlagt ökade tidningen med 8,2 procent jämfört med motsvarande period förra året, enligt Orvesto. Digitalt ökar ATL räckvidden med 25 procent.

    – Detta är ett kvitto på att vår journalistik engagerar och berör, säger Lilian Almroth, chefredaktör på ATL.

     Lilian Almroth är chefredaktör på ATL.
    Lilian Almroth är chefredaktör på ATL.

    ATL, Lantbrukets affärstidning, vänder sig till lantbruksföretag och bevakar nyheter inom jordbruk, skogsbruk och entreprenad och når nästan 160 000 läsare i hela landet. Förutom en printtidning två dagar i veckan och sajten ATL.nu producerar ATL även nyhetsprogrammet ATLTV på webben.

    På webben har ATL ökat från 56 000 till 70 000 läsare jämfört med samma period i fjol och tidningen i print från 105 000 till 109 000.

    – Sommarens extremväder med torka och skogsbränder lyfte de frågor som vi på ATL redan hårdbevakar vilket gjorde att vi nådde nya läsargrupper, säger chefredaktör Lilian Almroth.

    Till toppen