facebooktwittermail d

Landlotten ska lyfta bygdegårdarna

LRF Media satsar på lotteri som ska stärka bygdegårdarnas ekonomi.

Landlotten startas av Bygdegårdarnas Riksförbund och överskottet från lotteriet kommer att användas till bygdegårdarnas verksamhet.

Mediepartner och servicebolag till Landlotten är LRF Media, som hjälper till med administration och marknadsföring.

– Vi samarbetar gärna med Bygdegårdarnas Riksförbund, säger Ruben Jacobsson, vd för LRF Media.

"Stödja landsbygden"

– Överskottet från lotteriet går till att stödja landsbygden och det stämmer väl överens med företagets och vår ägares värderingar.

Skraplotten Landlotten börjar säljas 1 september. Den kostar 25 kronor och går att prenumerera på månadsvis eller köpa hos ATG-ombud.

1 400 föreningsdrivna samlingslokaler är anslutna till Bygdegårdarnas Riksförbund, som har cirka 200 000 medlemmar.