facebooktwittermail

Därför lyfter Coop fram brasiliansk oxfilé

Genom en riktad ruta i Coops nyårsblad får livsmedelskedjans kunder lära sig allt om varför just brasilianskt kött är så bra och hållbart. ATL ringde upp Coops hållbarhetschef för att fråga om varför svenskt kött inte lyfts fram på samma sätt?

Den brasilianska oxfilén marknadsförs under parollen naturkött, och ska därmed vara noga utvalt. Djuren har fått låg antibiotikamedicinering och har fått gå ute stora delar av året. En beskrivning som också stämmer väl in på svensk produktion.
Den brasilianska oxfilén marknadsförs under parollen naturkött, och ska därmed vara noga utvalt. Djuren har fått låg antibiotikamedicinering och har fått gå ute stora delar av året. En beskrivning som också stämmer väl in på svensk produktion. FOTO: FREDRIK STORK

Kooperationens stormarknad, som numera ofta marknadsförs under namnet Stora Coop, lyfter i år särskilt fram det brasilianska naturköttet med en egen faktaruta i sin marknadsföring inför nyår.