Gå till innehåll
  • svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag
    Skog 7 juni

    Nu tar vi tv-studion till er

    Efter succén med programmet ATL TV tar vi ATLs tv-studio till vårens stora mässor och sänder direkt därifrån. Träffa oss och se ATL TV mellan klockan 14 och 16 onsdag-fredag på ATL.nu.

    Träffa ATL i vår monter 582, längs den gröna slingan, på Elmia Wood!

    Bild 1/2 FOTO: Mikael Jansson
    Bild 2/2 FOTO: David Larsson

    Sedan ATL TV startade i mars har nyhetsprogrammet, med inslag om företagande och verksamheter inom jord- och skogsbruk, lockat många tusen tittare varje vecka. Sedan premiären har programmet i snitt haft 6500 startade strömmar per vecka.

    Nu vill vi träffa er tittare och flyttar ut vår studio till vårens stora mässor – Elmia Woods och Borgeby fältdagar. Där kommer vi att sända direkt med spännande gäster och samtal om aktuella frågor inom skog och lantbruk.

    – ATL är sina läsare och tittare. Vi vill vara där ni är och det är extra roligt att vi kan sprida vår journalistik på ytterligare ett nytt sätt. Jag vill lyfta de frågor som är viktiga för landsbygdens företagare och som får lite utrymme i övriga medier, säger Lilian Almroth, chefredaktör för ATL.

    Tidningen ATL har sänt video och rörlig bild i olika form via webben sedan 1990-talet. Förra året sände tidningen flera längre tv-inslag från Borgeby fältdagar som vara mycket uppskattade. Men i år är första gången bevakningen sker i direktsändning.

    – I vår ambition att bli den ledande webbteve-kanalen för jord- och skogsnyheter är live-tv från Sveriges största mässor ett självklart val, säger Ingemar Falk, projektledare för ATL TV.

    Att programmet ATL TV uppskattas av tittarna märks inte minst att en mycket hög andel ser hela programmet från start till slut samt att tittandet sträcker sig över hela veckan, inslagen är relevanta under en längre tid än första sändningsdagen.

    Även bland annonsörer är intresset stort för ATLs tevesatsning.

    – Rörligt är det som lockar annonsörer just nu, det är en tydlig trend inom hela mediebranschen. Därför är det extra roligt att kunna erbjuda ett nytt webbtv-format i ATL TV, säger Kristina Tellander, annonschef på LRF Media.

    Träffa ATL i vår monter 582, längs den gröna slingan, på Elmia Wood!

    Elmia Woods

    7 – 10 juni 2017

    Borgeby fältdagar

    28-29 juni 2017

    Läs mer om

    Till toppen